Deklaracja dostępności

Gmina Herby zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://herby.bipgmina.pl

Data publikacji strony internetowej: 2020-09-21
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 2020-09-21

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-21
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 2020-09-21

Treści lub funkcje niedostępne:

  1. 1. Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej: - większość wiadomości została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, w związku z czym zamieszczone na stronie informacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo, - część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań. Wyłączenia: Wyłączenia ustawowe obejmują: - multimedia nadawane na żywo, - multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020r., - dokumenty tekstowe i tekstowo - graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowanych przed dniem 23 września 2018r., chyba że ich zawartość jest niezbędna do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego, - mapy oraz mapy interaktywne, w tym geoportale, pod warunkiem że w przypadku map interaktywnych i geoportali przeznaczonych do zastosowań nawigacyjnych dane teleadresowe i położenie geograficzne prezentowane są w sposób dostępny cyfrowo, - treści będące w posiadaniu podmiotu publicznego: 1. które nie zostały przez niego lub na jego rzecz wytworzone albo przez niego nabyte, albo 2. których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której ten podmiot publiczny nie jest uprawniony. (powód: Strona internetowa Biuletynu Informacji Publicznej zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie dokumentów tekstowych nieprzygotowanych pod kątem dostępności. Ze względu na liczebność opublikowanych wiadomości w BIP i nadmierne obciążenie dla naszej jednostki, nie jesteśmy w stanie z przyczyn technicznych poprawić dostępności załączników w formacie PDF z ostatnich kilku lat.) )
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Mariola Pyrkosz , adres e-mail: gmina@herby.pl , telefon: 34 3574-101.

Informacja zwrotna

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Mariola Pyrkosz - Koordynator do spraw dostępności , adres e-mail: gmina@herby.pl , telefon: 34 3574-101.

Informacja zwrotna

Urząd Gminy Herby

ul. Lubliniecka 33

42-284 Herby

 

tel.  34 357 41 00

       34 357 41 01

 

fax: 34 357 41 05

e-mail: gmina@herby.pl

 

Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /39k65ipxx3/skrytka

 

 

 

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej, osobą do kontaktu jest Pani Mariola Pyrkosz - koordynator do spraw dostępności, z którą można skontaktować się pod nr  tel. 34 357 41 01 lub za pośrednictwem skrzynki e-mail: gmina@herby.pl

 

Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz żądania zapewnienia dostępności można składać pisemnie za pośrednictwem skrzynki pocztowej gmina@herby.pl lub na podany wyżej adres Urzędu Gminy w Herbach. 

 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie oraz wskazanie sposobu kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

 

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

 

 

Postępowanie odwoławcze

Postępowanie odwoławcze

Na podstawie Art.18. pkt. 7 Ustawy o dostępności  cyfrowej stron internetowych, i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych w przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę do Urzędu Gminy w Herbach w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

 

 

 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Przy budynku Urzędu Gminy wykonano podjazd dla osób niepełnosprawnych na wózkach. Przy drzwiach głównych do budynku zamontowano dzwonek przywołujący.

Dostosowanie korytarzy

brak

Dostosowanie schodów

brak

Dostosowanie wind

brak

Dostępność pochylni

brak

Dostępność platform

brak

Dostępność informacji głosowych

brak

Dostępność pętli indukcyjnych

brak

Dostosowanie parkingów

Na parkingu przed Urzędem Gminy zostało wyznaczone i oznakowane 1 miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej.

Prawo wstępu z psem asystującym

brak przeszkód

Dostępność tłumacza języka migowego

Dostępny tłumacz języka migowego pierwszego kontaktu z Urzędem Gminy Herby. W budynku brak oznaczeń w alfabecie Brajla, brak oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. 2017, poz. 1824 t.j.) Wójt Gminy Herby informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do korzystania z usług pozwalających na komunikowanie się.

Dodatkowe informacje

Strona podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej została technicznie dostosowana do wymagań ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848).

 

Szablon BIP RWD spełniał do tej pory wymagania WCAG 2.0 (w sumie 36 wymagań) zawarte w załączniku nr 4 do rozporządzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności z 2012 r. Wprowadzoną aktualizacją, dostosowano dla nas usługi o 13 nowych wymagań (w sumie 49) czyli podniesienia standardu dostępności do WCAG 2.1.

 

Jako redaktorzy staramy się pamiętać, aby:

- dodając materiał wideo zapewnić dodatkową audiodeskrypcję (Wymaganie: 1.2.5)

- dodając grafikę zapewnić jej kontrast w stosunku 3:1 między sąsiadującymi kolorami (Wymaganie: 1.4.11)

- unikać zmian wielkości czcionki oraz wklejać treści pozbywając się styli narzuconych z edytorów treści poprzez narzędzie wklej z worda lub wklej jako zwykły tekst (Wymaganie: 1.4.12)

 

Informujemy również, że strona BIP posiada wygodną nawigację ułatwiającą przeglądanie treści poprzez osoby niedowidzące i niesłyszące

1. wersję kontrastową,

2. możliwość zmiany rozmiaru tekstu,

3. widoczny fokus,

4. wyróżnienie odnośników.

 

Zgodnie z zasadą ,,funkcjonalności” treść oraz zawarte w niej funkcjonalności są dostępne z interfejsu klawiatury (za wyjątkiem tych, które konwencjonalnie nie mogą być wykonane klawiaturą np. rysunek odręczny). 

 

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

 

Przykłady popularnych skrótów klawiszowych:

TAB – fokus na następne hiperłącze 

Shift + TAB – fokus na poprzednie hiperłącze 

Kursory – przesuwanie strony góra – dół 

F7 – włącza kursor widoczny na stronie (Firefox), np. dzięki temu można kursorem + shift zaznaczyć tekst

CTRL + F – wyszukiwarka wystąpień słowa z podświetleniem (F3 pokaż następne wystąpienie)

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 15 września 2020 14:07
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mariola Pyrkosz
Ilość wyświetleń: 43
24 września 2020 13:44 (Mariola Pyrkosz) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
21 września 2020 10:44 (Mariola Pyrkosz) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
21 września 2020 10:43 (Mariola Pyrkosz) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
Zatrzymaj banner przewijany
Informuje się, że z dniem 19.09.2019 roku został uruchomiony nowy numer rachunku bankowego , na który należy uiszczać opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi Nr konta: 93 8288 1014 2001 0100 0042 0209 ::Informuje się, że z dniem 19.09.2019 roku został uruchomiony nowy numer rachunku bankowego , na który należy uiszczać opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi Nr konta: 93 8288 1014 2001 0100 0042 0209 ::